3 usługi łączące Farę z serwerem WWW
Wszystkie 3 usługi są bezobsługowe i zależą od zasobów sprzętowych parafii.
Wtyczka programu FARA wpięta na własnej stronie WWW
cena
bezpłatne
lokalizacja zdjęć i map
Serwer parafii – zazwyczaj jest to serwer, na którym umieszczona jest parafialna strona WWW. Musi to być „normalna” strona – nie da się zamieścić wyszukiwarki na Facebooku parafii bądź w innych mediach społecznościowych.
wymagana ilość miejsca
Brak zdjęć – nieistotna. Ze zdjęciami: liczba grobów * 2 * 0,3MB, np: dla 500 grobów szacunkowa liczba miejsca na serwerze to ok. 0,3 – 1 GB. Dla map – ok. 20-100 MB
lokalizacja bazy danych
Serwer SIGNUM-NET (producenta programu FARA) (host: home.pl), standard bazy: mySQL 8
Baza zawiera repliki danych publikowalnych i tylko takich, wysyłanych przez program FARA.
lokalizacja oprogramowania wyszukiwarki
Serwer SIGNUM-NET (producenta programu FARA) (host: home.pl), standard: PHP 8.3
instalacja
Prosta – ale w razie problemów lub niejasności możesz liczyć na pomoc producenta.
co potrzebujesz?
- Dane dostępowe do serwera celem utworzenia konta FTP (zaleca się stworzyć, jeśli to możliwe, osobnego użytkownika, tj. osobne konto FTP dla programu FARA).
- Własną stronę WWW umożliwiającą umieszczenie w treści artykułu krótkiego kodu HTML (tzw. iframe).
- Dane do logowania na stronę WWW.
- Połączenie z Internetem na swoim komputerze.
co otrzymujesz?
Wtyczkę w postaci krótkiego kodu HTML, którą wepniesz w dowolne miejsce swojej strony WWW. Działanie wtyczki jest niezależne od systemu (środowiska), w jakim stworzona jest strona parafii.
W pierwszym kroku cmentarz musi zostać zarejestrowany – proszę wypełnić poniższy formularz – po zarejestrowaniu cmentarza, co potrwa od kilku godzin do 2 dni otrzymasz potwierdzenie aktywacji wtyczki prostą instrukcję jest włączenia w programie FARA. Jeśli aktywując wtyczkę napotkasz problemy lub nie okaże się, że nie posiadasz odpowiedniej wiedzy by to zrobić producent programu FARA udzieli Ci pomocy.
Aktywacja wtyczki Internetowej Wyszukiwarki Grobów na własnej stronie WWW
Formularz został przesłany
Cmentarz zostanie jak najszybciej zarejestrowany w naszym indeksie co spowoduje natychmiastową aktywację wtyczki programu FARA.
Na podany adres [email] zostanie wysłane potwierdzenie oraz prosta instrukcja uruchomienia – jeśli jednak będzie taka potrzeba producent programu FARA udzieli Ci pomocy .
Jeżeli wiadomość nie dotrze prosimy sprawdzić, czy email z zamówieniem wysłany z adresu w domenie @fara.pl nie został umieszczony w folderze ze spamem!
W sekcji cmentarz proszę kliknąć w ikonę wyślij do WWW i dwukrotnie kliknąć w pozycję POŁĄCZENIE Z PORTALEM polskie-cmentarze.info
W wyświetlonym oknie proszę włączyć aplikację klikając pole wyboru „Wysyłaj podstawowe informacje o grobach i zmarłych na ……..”
1. W okienku proszę ustawić kilka opcji – w zasadzie robi się to tylko raz – proszę jednak zwrócić uwagę na opcję związaną z kopiowaniem zdjęć:
Zdjęcia robione współczesnym aparatem lub smartfonem są wysokiej jakości i mają bardzo dużą rozdzielczość – można z nich tworzyć fototapety. Jednak powoduje to, że mają one dość dużą wielkość na dysku – rzędu 4-8 MB. Przy transferze dużej liczby zdjęć może on trwać bardzo długo – jednakże w celu zaprezentowania zdjęcia na stronie WWW tak wysoka jakość i rozdzielczość jest w niepotrzebna. Dlatego program FARA wysyłając pliki na serwer może je zmniejszać tak, aby zajmowały 100-300 kb – co znacznie przyspieszy transfer.
Z tego względu powyższa opcja jest dość ważna i nie należy jej wyłączać !
2. Proszę teraz kliknąć w ikonę serwer i wpisać tam dane dostępowe FTP (jeśli ftp loguje się ponad katalog public_html t w polu „Główny katalog” proszę wpisać public_html. W polu „Pełny url do głównego katalogu” proszę wpisać adres strony parafii.
Po otwarciu okienka połączenia (Cmentarz -> Wyślij na WWW -> połączenie z portalem polskie-cmentarze.info) można kliknąć w ikonę dostosuj, aby wyświetlić panel klienta. W panelu na kolejnych zakładkach można dopasować do własnych wymagań pewne zachowania wyszukiwarki, takie jak np. sposób wyświetlania daty wygaśnięcia grobu (lub jej schowanie), notatki wyświetlane przy grobach nieopłaconych, zakres wyświetlanych rocznic, itd.
Po wprowadzeniu zmian trzeba pamiętać o kliknięciu w przycisk Zapisz ustawienia – w przeciwnym razie zmiany te nie odniosą żadnego skutku.
Po otwarciu okienka połączenia (Cmentarz -> Wyślij na WWW -> połączenie z portalem polskie-cmentarze.info) można kliknąć w ikonę dostosuj, aby wyświetlić panel klienta. Na zakładce groby, w jej dolnej części znajduje się krótki kod HTML, który trzeba wkleić na swojej stronie w miejscu, w którym ma się znaleźć wyszukiwarka. Zazwyczaj robi się to przełączając edytor z treścią artykułu w tryb tekstowy (zamiast wizualnego) i wklejając tam kod pobrany z zakładki groby w panelu klienta.
cena
100 zł brutto / rok
(dla cmentarzy inwentaryzowanych przez firmę partnerską „Twardowski & Guzik” cena wynosi 50 zł brutto / rok)
lokalizacja zdjęć i map
Serwer SIGNUM-NET (producenta programu FARA) (host: home.pl)
wymagana ilość miejsca
— nie dotyczy —
lokalizacja bazy danych
Serwer SIGNUM-NET (producenta programu FARA) (host: home.pl), standard bazy: mySQL 8
Baza zawiera repliki danych publikowalnych i tylko takich, wysyłanych przez program FARA.
lokalizacja oprogramowania wyszukiwarki
Serwer SIGNUM-NET (producenta programu FARA) (host: home.pl), standard: PHP 8.3
instalacja
Prosta – ale w razie problemów lub niejasności możesz liczyć na pomoc producenta.
co potrzebujesz?
Połączenie z Internetem na swoim komputerze.
co otrzymujesz?
Własny adres w domenie polskie-cmentarze.info oraz czytelny panel do zarządzania swoją podstroną.
W tej usłudze otrzymujesz adres w domenie polskie-cmentarze.info, np: https://moja-parafia.polskie-cmentarze.info. Pod tym adresem dostępna będzie wyszukiwarka grobów oraz inne funkcje związane z cmentarzem.
W pierwszym kroku cmentarz musi zostać zarejestrowany – proszę wypełnić poniższy formularz – po zarejestrowaniu cmentarza i utworzeniu tzw. subdomeny, czyli indywidualnego adresu internetowego cmentarza, co potrwa od kilku godzin do 2 dni otrzymasz potwierdzenie aktywacji wtyczki prostą instrukcję jest włączenia w programie FARA. Jeśli aktywując wtyczkę napotkasz problemy lub nie okaże się, że nie posiadasz odpowiedniej wiedzy by to zrobić producent programu FARA udzieli Ci pomocy.
Aktywacja wtyczki Internetowej Wyszukiwarki Grobów w portalu polskie-cmentarze.info
Formularz został przesłany
Konto w portalu polskie-cmentarze.info oraz subdomena (własny adres parafii) zostaną utworzone jak najszybciej.
Na podany adres [email] zostanie wysłane potwierdzenie oraz prosta instrukcja uruchomienia – jeśli jednak będzie taka potrzeba producent programu FARA udzieli Ci pomocy .
Jeżeli wiadomość nie dotrze prosimy sprawdzić, czy email z zamówieniem wysłany z adresu w domenie @fara.pl nie został umieszczony w folderze ze spamem!
W sekcji cmentarz proszę kliknąć w ikonę wyślij do WWW i dwukrotnie kliknąć w pozycję POŁĄCZENIE Z PORTALEM polskie-cmentarze.info
W wyświetlonym oknie proszę włączyć aplikację klikając pole wyboru „Wysyłaj podstawowe informacje o grobach i zmarłych na ……..”
1. W okienku proszę ustawić kilka opcji – w zasadzie robi się to tylko raz – proszę jednak zwrócić uwagę na opcję związaną z kopiowaniem zdjęć:
Zdjęcia robione współczesnym aparatem lub smartfonem są wysokiej jakości i mają bardzo dużą rozdzielczość – można z nich tworzyć fototapety. Jednak powoduje to, że mają one dość dużą wielkość na dysku – rzędu 4-8 MB. Przy transferze dużej liczby zdjęć może on trwać bardzo długo – jednakże w celu zaprezentowania zdjęcia na stronie WWW tak wysoka jakość i rozdzielczość jest w niepotrzebna. Dlatego program FARA wysyłając pliki na serwer może je zmniejszać tak, aby zajmowały 100-300 kb – co znacznie przyspieszy transfer.
Z tego względu powyższa opcja jest dość ważna i nie należy jej wyłączać !
Po otwarciu okienka połączenia (Cmentarz -> Wyślij na WWW -> połączenie z portalem polskie-cmentarze.info) można kliknąć w ikonę dostosuj, aby wyświetlić panel klienta. W panelu na kolejnych zakładkach można dopasować do własnych wymagań pewne zachowania wyszukiwarki, takie jak np. sposób wyświetlania daty wygaśnięcia grobu (lub jej schowanie), notatki wyświetlane przy grobach nieopłaconych, zakres wyświetlanych rocznic, itd.
Po wprowadzeniu zmian trzeba pamiętać o kliknięciu w przycisk Zapisz ustawienia – w przeciwnym razie zmiany te nie odniosą żadnego skutku.
Ta usługa polega na wysyłaniu na podany przez zewnętrznego dostawcę adres FTP plików csv z danymi oraz zdjęć. Pliki csv generowane są po każdej zmianie danych publikowalnych (patrz: „dokumentacja techniczna” na końcu rozdziału).
Konfiguracja usługi
W programie FARA proszę przejść do sekcji CMENTARZ, kliknąć w ikonę WYŚLIJ NA WWW i w wyświetlonej liście uruchomić opcję CMENTARZ ONLINE. Wyświetli się okno, w którym należy zaznaczyć opcję Automatycznie aktualizuj bazę cmentarza na serwerze WWW, a następnie kliknąć w ikonę Administrator.
W wyświetlonym oknie administracyjnym należy wpisać dane dostępowe do konta FTP lub FTPS, na który będą przesyłane pliki CSV z danymi oraz ustawić opcje wyświetlone na 4 zakładkach:
Jako metodę aktualizacji należy ustawić:
Wyślij plik i uruchom skrypt ładujący na serwerze WWW
i w polu poniżej wpisać adres skryptu. Skrypt ten będzie uruchamiany po każdorazowej zmianie danych publikowalnych i wysłaniu na serwer plików csv z danymi, które uległy zmianie.
Dokumentacja techniczna
Dokumentację plików CSV z danymi można pobrać z tego miejsca.