Rozszerzenia:
Szybki filtr
W niektórych księgach i rejestrach programu dodano funkcję szybkiego filtru. Jest to dodatkowe pole wyświetlane nad tabelą danych – po kliknięciu weń myszką można wpisać dowolny tekst – tabela będzie na bieżąco zawężana do tych wpisów, w jakich ten tekst występuje. Może to być fragment nazwiska, adres zawierający także spacje i złączenia, np: “Klonowa 22”, lub “Kowalski Jan”.
Jest to niezależne od tego, w jakiej kolejności dane się wyświetlają – szybki filtr pozwala na szybkie wyszukiwanie i zawężanie zakresu danych wyświetlanych w tabeli.




Jednakże dla bardzo dużej księgi zawierającej ok 3 tys. wpisów (w wersji sieciowej ok 1 tys) szybkie filtrowanie może być spowolnione !
Protokoły przedmałżeńskie
W nowej wersji wprowadzono nowy wzór protokołu z rozmów kanoniczno-duszpasterskich z narzeczonymi przed zawarciem małżeństwa oraz ponad 20 załączników i dokumentów stworzonych w firmie SIGNUM-NET na podstawie formularzy opublikowanych w dekrecie KEP (uchwała 9/385/2019 z 18.11.2019, która wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2020 r.). Dokumenty te można tworzyć i drukować w księdze protokołów przedmałżeńskich. Jeśli dysponujemy programem Microsoft Word to można utworzyć zbiorczy dokument zawierający protokół oraz wybrane załączniki.

Protokoły stworzone w programie FARA 5.0.75 z użyciem szablonu opracowanego w firmie SIGNUM-NET przy pomocy programu Microsoft Word można także aktualizować – wysyłać do nich uzupełnione dane osobowe z księgi – bez usuwania wpisanych już adnotacji o odpowiedzi na pytania.
Załączniki oraz inne dokumenty opublikowane w dekrecie KEP (w większości są to prośby o dyspensy) można także drukować i wypełniać związane z nimi formularze niezależnie od protokołu, klikając w ikonę dokumenty na karcie protokołu.

Dokumenty te, podobnie jak sam protokół są dostępne również w programie Drukarz.
W związku z wprowadzeniem nowych wzorów protokołów i dokumentów związanych z małżeństwem stare wzory zostały wycofane – jeśli jednak jest taka potrzeba można je w każdej chwili przywrócić. Aby nadal korzystać ze swojego własnego szablonu protokołu należy w księdze protokołów kliknąć w ikonę Dostosuj, następnie w dolnej części okienka kliknąć w łącze do uruchomienia funkcji przełączania wzoru:

W kolejnym okienku należy zaznaczyć opcję Mam własny szablon:

Aby przywrócić wycofane wzory dokumentów (dyspensy, świadectwa ślubu, ..) należy w oknie drukowania kliknąć w ikonę Ustawienia, a następnie, w wyświetlonym okienku zaznaczyć opcję Dalej korzystaj ze starych wzorów:

W nowej wersji programu nieco inaczej deklaruje się odpowiedzi (czy też raczej szablony odpowiedzi), który podczas tworzenia protokołu będą się do niego wpisywały automatycznie. Aby zadeklarować szablony często powtarzających się odpowiedzi i deklaracji należy ponownie kliknąć w ikonę Dostosuj w księdze protokołów,

i ponownie wywołać funkcję do operacji na wzorcu protokołu. W wyświetlonym okienku należ kliknąć w łącze “Automatyczne wpisywanie najczęstszych odpowiedzi”:

W kolejnym okienku można zapisać wzorce odpowiedzi. Wzorce te będą umieszczane w nowo redagowanych protokołach od momentu ich stworzenia.

Inne rozszerzenia
- Wprowadzono nowy algorytm sortowania numerów domów w adresach uwzględniający różne, specyficzne formy numerowania.
- Zmodyfikowano nieznacznie wygląd okna karty rodzinnej, aby był bardziej czytelny.
- W archiwalnej księdze zatrudnionych dodano wyświetlanie w indeksie zakresu zatrudnienia (data początkowa – data końcowa).
- W module Intencje online w obsłudze zgłoszeń dodano możliwość osobnego zapisywania telefonu oraz emaila.
- W księdze intencji dodano możliwość wyboru godziny z listy, jeśli korzysta się z kalendarza porządków.
- W archiwalnej księdze intencji dodano możliwość tworzenia zestawień.
- W księdze pochowanych dodano narodowość i obywatelstwo zmarłego oraz rozszerzono informacje związane ze składaniem prochów w urnie.
- W ustawieniach wydruku małej karty grobu dodano opcjonalną możliwość umieszczania za nazwiskiem zmarłego słowa trumna lub urna.
- W module Cmentarz online dodano możliwość umieszczania przy opisie zmarłego fizycznego, systemowego identyfikatora grobu w programie FARA.
- W module eksportu danych z cmentarza na stronę WWW dodano możliwość umieszczania przy opisie zmarłego fizycznego, systemowego identyfikatora grobu w programie FARA.
- Rozszerzono funkcję tworzenia kopi bezpieczeństwa o zapisywanie ustawień lokalnych użytkowników (kolory, itd..)
- W księgozbiorze zasłownikowane zostały miejsce wydania oraz wydawca – oznacza to, iż dane te można wprowadzać również przez wybór z listy
- W księdze zmarłych poprawiono błąd nie kopiowania do księgi pochowanych nazwiska kapłana w sytuacji, w której wpis w księdze pochowanych zakładany był bezpośrednio z formularza księgi zmarłych.
- W księdze protokół dodano e-maile i telefony narzeczonych.